Wabant
Re: Wabant
Nou, normale 353 motordelen zijn helemaal niet moeilijk te verkrijgen. Zo zeldzaam zijn de 353tjes niet hoor. 

Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Na 100km gevarieerd rijden (stad, snelweg, plattelandsweggetjes) zijn de bougies mooi lichtbruin geworden. Ik ben iets donkerder gewend van de Trabantmotor, dus ga voor de zekerheid nog een klein stapje groter naar HD153/HD155. Maar even een setje sproeierruimertjes kopen dus die deze maten kunnen creëren.
Bij warm starten duurt het soms even totdat de motor aan springt, maar dat schijnt niet ongewoon te zijn. Om dat te verminderen ga ik nog een pertinax/isoleerplaatje plaatsen tussen carburateur en flens.
Bij warm starten duurt het soms even totdat de motor aan springt, maar dat schijnt niet ongewoon te zijn. Om dat te verminderen ga ik nog een pertinax/isoleerplaatje plaatsen tussen carburateur en flens.
Hey dat is mooi dat hij rijdt. Is wel een stuk vlotter geworden of niet
Mijn Wabant springt tegenwoordig gelijk aan sinds ik de elektrische benzinepomp er op heb geïnstalleerd.

Mijn Wabant springt tegenwoordig gelijk aan sinds ik de elektrische benzinepomp er op heb geïnstalleerd.
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Die electrische pomp heb ik er ook op gezet. Koud starten is geen enkel probleem. Warmstart houdt 'ie niet zo van.
Na 10 seconden warm starten met gaspedaal vol ingetrapt springt de motor meestal weer aan.
(bron: http://w311.info/viewtopic.php?f=2&t=10933&start=120)Ja, ja die alten Warmstartprobleme.
Wenn wir mal für den Moment unterstellen, dass technisch-elektrisch alles top ist, dann probiere mal folgende Kniffe:
Den Leerlauf so mager wie möglich einregulieren. D. h. Umgemischschraube ganz weit öffnen (mind. 4 Umdrehungen), dann die kleine Gemischschraube so weit hinein wie möglich. In den allermeisten Fällen hilft das bereits beim Warmstart.
Im Übrigen solltest Du mal probehalber mit Vollgas starten. Oft springt er auch damit wesentlich schneller an. Aber keinesfalls pumpen o. ä., sonst überfettet er noch stärker.
Die Warmstartprobleme kommen daher, dass der Sprit im Vergaser sich erwärmt und die leichtflüchtigen und zündfähigen Bestandteile verdampfen. Deshalb stellen sich die Probleme auch erst nach einer gewissen Standzeit ein.
Na 10 seconden warm starten met gaspedaal vol ingetrapt springt de motor meestal weer aan.
woei ik heb het filmpje even bekeken Evan
het wagendje is echt stout geworden in 4 tellen naar 100 grrrrrr
het wagendje is echt stout geworden in 4 tellen naar 100 grrrrrr
Zo voelt het wel ja 

haha, "die remmen doet niet veel meer"
Tja volgens mij hadden we die discussie over trommelremmen en wabant trappen (niet wartburg cruisen) al eens gehad
Heel gauw ombouwen dus naar schijfremmen Evan

Tja volgens mij hadden we die discussie over trommelremmen en wabant trappen (niet wartburg cruisen) al eens gehad

Heel gauw ombouwen dus naar schijfremmen Evan

vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
I know. Het wachten is op de steekadapters van Trabiteile. Verwacht ik na het weekend.
Heb meteen nieuwe wiellagers besteld; als ik de boel dan immers toch los heb..
Heb meteen nieuwe wiellagers besteld; als ik de boel dan immers toch los heb..
Ziet er prima uit op dat filmpje.
Dan zijn die remmen voor jou maar peanuts

Dan zijn die remmen voor jou maar peanuts
Na 20 jaar is er een einde gekomen aan het rijden in Trabant. Jammer, maar heb nu 2 Traction Avants
- TrabiFreak
- Erelid
- Contacteer:
cool filmpje... ziet r inderdaad echt snel uit.... Gaaf!!!
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Het blijft een mooi project onder het motto: niet lullen, maar doen!
En vooral ook weer een hoop van geleerd!
Ik verbaas me er wel eens over, hoeveel ik vanuit het niets in (bijna) 2 jaar tijd heb geleerd over autotechniek door zelf te sleutelen en proberen. En doorrrrr....
Ik verbaas me er wel eens over, hoeveel ik vanuit het niets in (bijna) 2 jaar tijd heb geleerd over autotechniek door zelf te sleutelen en proberen. En doorrrrr....

- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Daarom, dat vind ik zo leuk aan jouw project. Gewoon de onderdelen bestellen en maar beginnen. Vervolgens weer kijken hoe de problemen zijn op te lossen. Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met de RDW? IS zo´n ombouw zondermeer goed, of moet er nog iets gekeurd worden?