Wabant
Re: Wabant
viewtopic.php?f=21&t=1017&start=0
Ik heb vrij recentelijk voor de zekerheid nog maar even gebeld, maar er is niets gewijzigd. Na het weekend even een afspraak maken.
Ik heb vrij recentelijk voor de zekerheid nog maar even gebeld, maar er is niets gewijzigd. Na het weekend even een afspraak maken.
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
o.k., beetje lui dat ik de zoekfunctie niet heb gebruikt. Dit maakt het allemaal wel weer makkelijker. Zolang je een enthousiaste keurmeerster hebt, komt het allemaal goed! Doordat het er ook nog netjes uitziet, moet het geen probleem zijn!

jeroentje heeft als een van de eersten mogen mee rijden in de traby vuurpijl

Die link ( http://w311.info/viewtopic.php?f=2&t=10933&start=120" onclick="window.open(this.href);return false; ) is zeeer interessant heren Wabanters ... lezen !
Ben zeer benieuwd hoe het met het "keuren" gaat ...
Kontroleer erna wel wat de gegevens zijn die ze op het kenteken willen zetten !
Bij mij was dat "Trabant", "1000 cc" maar ook "tweecilinder" en heb dat toen weer in de motorruimte moeten laten tellen ...
Ben zeer benieuwd hoe het met het "keuren" gaat ...
Kontroleer erna wel wat de gegevens zijn die ze op het kenteken willen zetten !
Bij mij was dat "Trabant", "1000 cc" maar ook "tweecilinder" en heb dat toen weer in de motorruimte moeten laten tellen ...

Hoi Evan
is er al iets nieuws te melden over je wabant ?
het onderwerp word hier met belangstelling gevolgt
het gele wagentje loopt goed !met die grolsh bb van jou
als het vacantie geld straks binnen is dan moeten de remmen vernieuwt gaan worden want hij remt heel erg gevaarlijk
en zo zijn er nog wat klusjes aan
groetjes jeroen
is er al iets nieuws te melden over je wabant ?
het onderwerp word hier met belangstelling gevolgt
het gele wagentje loopt goed !met die grolsh bb van jou
als het vacantie geld straks binnen is dan moeten de remmen vernieuwt gaan worden want hij remt heel erg gevaarlijk
en zo zijn er nog wat klusjes aan
groetjes jeroen
Nog niet veel nieuws, weinig tijd gehad voor de Wabant. Heb wel de nieuwe Steini-KTZ Optische ontsteking binnen gekregen, ga ik maandag inbouwen.
Als je hulp nodig hebt met de remmen, let me know.
Als je hulp nodig hebt met de remmen, let me know.
hoi Evan
mooi dat je mij wild helpen met de remmen als ik er niet uit komen ga
ik moet even kijken waar ik heteen en ander moet gaan kopen !
en zou ik mischien een keer met je mee mogen naar oldenzaal om toch wat meer te weten te komen hoe ik de achterwieltjes mooi onder het wagentje krijgen kan ik vind het niet lijken zo het nu zit en een ander vergasssertje is mischien ook beter
groetjes jeroen
mooi dat je mij wild helpen met de remmen als ik er niet uit komen ga
ik moet even kijken waar ik heteen en ander moet gaan kopen !
en zou ik mischien een keer met je mee mogen naar oldenzaal om toch wat meer te weten te komen hoe ik de achterwieltjes mooi onder het wagentje krijgen kan ik vind het niet lijken zo het nu zit en een ander vergasssertje is mischien ook beter
groetjes jeroen
Niet te onstuimig, jongens!jeroen76 schreef:wild helpen
ruton schreef
onstuimig ???
doe ik weer iets fout hier
onstuimig ???
doe ik weer iets fout hier
Vandaag onder de kubel een barkas B1000 voordemper gemonteerd. Met een kleine aanpassing van de voorpijp zo onder de trabant met wartburg blok te hangen, mits genoeg bodemvrijheid. Buitenste mantel heb ik wel verwijderd, scheelt toch 4 cm.

vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Die Barkasdemper heb ik ook overwogen, maar dan kom ik de straat niet meer uit 
@Jeroen, klussen doe ik liever rustig aan, wild klussen geeft zo'n rotzooi
Ik heb geen ervaring met de P60 remmerij, maar ik zag dat je al wel een 2-kreis hoofdremcilinder hebt. Weet niet of je de P60 remmerij kunt ombouwen naar die van de 601, anders zou je eerst moeten uitzoeken of dat misschien al gebeurd is.

@Jeroen, klussen doe ik liever rustig aan, wild klussen geeft zo'n rotzooi

Ik heb geen ervaring met de P60 remmerij, maar ik zag dat je al wel een 2-kreis hoofdremcilinder hebt. Weet niet of je de P60 remmerij kunt ombouwen naar die van de 601, anders zou je eerst moeten uitzoeken of dat misschien al gebeurd is.
Tuurlijk kan je de hele remmerij van de 601 overbouwen op een P50/60.
De rempik is van een andere lengte bij de 601 ... (Zit aan het pedaal en drukt de zuiger in... moet je 1 of 2 cm inkorten).
Dan heb je tenminste ook een gescheiden remsysteem.
Als je dan ook een complete 601 voortrein neemt (bak+aandrijving) doe je het helemaal goed ....
O.T.
Hoop hem binnenkort te horen en zien Erik !
Zondag een testrit naar Epse v.v. ?
De rempik is van een andere lengte bij de 601 ... (Zit aan het pedaal en drukt de zuiger in... moet je 1 of 2 cm inkorten).
Dan heb je tenminste ook een gescheiden remsysteem.
Als je dan ook een complete 601 voortrein neemt (bak+aandrijving) doe je het helemaal goed ....

O.T.
Hoop hem binnenkort te horen en zien Erik !

Zondag een testrit naar Epse v.v. ?
-
Voor de Wabantbouwers....
Dit kwam vandaag binnen uit Duitsland..... Is overigens voor mijn 353

Kost wat maar dan heb je wat..
Michael
Dit kwam vandaag binnen uit Duitsland..... Is overigens voor mijn 353

Kost wat maar dan heb je wat..
Michael
Meer dan 100 euro zal ie niet kosten, toch?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Zijn er eigenlijk metalen deksels voor het ontstekingshuis?